11 Nis 2012

EGO ve Şoförleri -ŞikayetName-


EGO otobüslerinde ve EGO şoförlerinde karşılaşılan sorunlar:
  • Selam verirsiniz almaz.
  • Küçücük çocuğa paso sorarak otobüsün geç kalkmasına sebep olur. "Sırtındaki çantayı süs diye mi taşıyor?, üstündeki üniformayı ne diye giyiyor" bir sormak lazım bunlara sebep olan EGO ya ve bunu eli mahkum uygulayan şoförlere.
  • Zaten bu paso olayı ayrı bir rezalet madem indirimli bineceğim niye pasoya para ödüyorum ki. Yani bir yandan veriyor, bir yandan alıyor. Zaten belediyeye bi dünya vergi ödüyoruz, yetmiyor bir de buna para ödüyoruz. Ego da çalışanların hadi kendini geçtim; eşi, evladı ücretsiz biniyor. Oh ne ala mualla.
  • Sigara içilmesi (Resmini çekin yollayın biz ilgilenelim) Özellikle yaşlıların ve hamile kadınların ön tarafta oturduğunu düşünürsek bunun zararını varın siz tahmin edin.
  • Sürüş esnasında cep telefonu ile konuşmaları . Keyfi konuşanlara da şahit oldum ama bazen meslektaşları ile konuşuyorlar. Otobüs ayarlamak için (Kışın bazı otobüsler bazı yerleri çıkamıyor) veya şoför değiştirmek için konuşabiliyorlar. Bu tür işler bence hands free telsizlerle yapılmalı. Bu sistem 1790 otobüs için çok maliyetli olmasa gerek. Hem bu görüşmelerin bedelini de şoför ödememiş olur.
  • Daha yolcu inmeden kapıyı kapatmak. Ben Kayaş'ta otururken bu şekilde bir teyze ölmüştü ama hala akıllanmadılar.
  • Bazı durakları transit geçmek. Boş oldukları halde. Dolmuşlar gelen var mı yok mu diye süzerler etrafı ama EGO da sabit maaş olduğu için neme lazım diyor şoförler.
          Bir diyalog
          - Abi gelen var biraz bekleyelim.
          - Boşveeer, sonraki otobüse biner.

  • Düğmeler çalışmadığı halde yolcuyla bir güzel atışıp kendini haklı çıkarmaya çalışmak. Düğme sert oluyor bazen, benim yaşlı amcamın elinde o düğmeye basacak takat yok, ama ne anlar halden şoför. Gidip tamir ettirme zahmetine katlanmaz.
          Bir diyalog;
          Ş  - Kardeşim iyi bas şuna, çalışıyor
          Y  - Evladım çalışmıyo işte, yalan mı söylüyom ben
          Ş  - (Durağa gelince kontrol eder)  Anaaa harbiden çalışmıyor, adamın da günahını aldık yav. 
  • Özellikle kışın uzun süre otobüs yıkanmaz ve yolcular dışarıyı seyretme zevkinden mahrum edilir.
  • Trafikte yaşadığı stresi, yolcular üzerinden veya araçta sigara tüttürüp milleti zehirleyerek gidermeye çalışır.
  • Eklemek istediğiniz sorunları lütfen bize yazın ekleyelim.

2 yorum:

  1. öncelikle herkese merhaba kanım dokunarak okudum su yorumlar.

    ego otobüs sürücüsü olarak gorev yapmaktayım.

    anlayıssız bir toplumda yasadıgımı bılıyordum ama bukadarı fazla,

    sizin 30klık mesafede bukadar soforu gozetleyip not vermek cok enteresan, peki biz 1000kişiden fazla yolcu tasıyarak yayaları yoldan gecen arabalar levhalar işiklar stresslerden sonra ufak tefek prüzler cıkıyor.

    paso konusu cok enteresan ulus kızılay sıhhıye vs. paso sormadım diye yövmiyem kesildi bundan heberiniz yokken inadına sırtında canta var be adam okul uniforması var dersiniz

    size birşey söyleyim bizim yerimizde olsanız aynı kışıye 500kere sorarsınız. 2yövmiye yiyip 2gun bosa calısınca.

    DURAKTA DURMAMA KONUSU:
    hic bir sofor durakta durmamazlık yapmaz yapma nedeni ve kapıları hemen kapatma konusu, A noktasından B noktasına şu saatte varıcaksınız diyen kuruluşundur 30dk ıcınde metro ringine 2servis yetiştirmemdir.

    yolcunun gelip nerde kaldın lan. demesidir ooo niye zahmet ettinizde geldiniz demesidir
    bana sicilini ver seni sikayet edecem demesidir sırf kolum camdan dısarda diye yunan muamelesi gordugumdendır, yuzum asık diye kartı kufur eder gıbı basması yuzundendır, merdivene ayagı takılan kapıya sıkısan oldugundaki kımse bılerek yapmaz allah belanı versın gerizekali vs. vs. demesidir yedigimiz kufurleri yazmıyorum

    biliyormusun belkide senden onceki bir durakta ozurlu bir vatandaşı 5dk oyalanarak arabaya almaya calıstıgımdandır.
    ve yine biliyormusun? biz insanız.!

    yinede yolcularımız basımız tacıdır
    anlayışlı toplum olmanız umidiyle Allaha emanet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre bey sizi anlıyoruz ve size hak verdiğimiz noktalar da var. Zaten biz yazımızda bütün EGO şoförleri diye bir genelleme yapmıyoruz. Ama her şoförün yanında bizzat bulunmadığınız halde sırf meslektaşınız diye hepsini aklamanız gerekmiyor. Ben 20 yıldır Ankara'da oturuyorum ve burada şahit olmadığım bir şeyi yazmadım. Ayrıca konudaki resme de dikkat ederseniz hEGemOnya yazdım. Bu EGO nun şoförler üzerindeki baskısını ifade ediyor. Stres konusunda kesinlikle haklısınız fakat araçta sigara içerek bu stresi astırma yolunun -başkalarının hakkına girmek olacağı kanaatiyle- çok yanlış olduğunu düşünüyoruz. Ankara da en uzun hat 1,5 - 2 saat, sizden bu süreçte sabredip sigaranızı son duraklarda dinlenirken içmenizi istiyoruz.

      Sil

Görüşlerinizi bizlerle paylaşın. Bize destek olun.